niedziela, 24 listopada 2013

Najpierw babeczki, potem domeczki

Mój "Feluś" ma humorki. Raz się zawiesza, raz w ogóle nie chce działać. Krzysio powiedział, że to chyba szwankuje dysk (czy jakoś tak). Tylko tego mi brakowało :( Narazie jeszcze jakoś działa, więc pokażę, co zrobiłam. Zanim jednak wzięłam się za robienie domków, to stwierdziłam, że przyda się coś słodkiego na poprawę humoru. Najszybciej robię babeczki z przepisu na piernik bez miodu:

3 jaja, pół słoiczka dżemu z czarnej porzeczki, szklanka mleka, 2 szklanki mąki, pół szklanki oleju, cukier waniliowy, po łyżeczce cynamonu, sody i kakao. Ja biorę dżem, jaki akurat mam w domu.

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać mikserem. Blaszkę wysmarować, posypać tartą bułką, wlać ciasto. Piec 40 min. Jeśli robię piernik, to po wystudzeniu przekrawam go wzdłóż na dwie połowy i przekładam dżemem lub kremem. Po złożeniu robię polewę czekoladową i polewam piernik.
Dzisiaj z tego przepisu zrobiłam babeczki. Do foremek na mufiny wlałam ciasto, do każdej foremki wrzuciłam śliweczki z naleweczki (śliweczki pycha, bo własnej roboty:) naleweczka też). Piekłam 20 min. Po ostudzeniu posypałam cukrem pudrem. Pyszny podwieczorek zobaczcie sami:
Jak już dogodziłam podniebieniu i dorzuciłam deczko w biodra, zabrałam się za domki, które zrobił mój mąż. Zdolny ten mój ślubny jak nie wiem co. Każdy domek pomalowałam, nakleiłam serwetki i stwierdziłam, że czegoś im brakuje. Wziełam folię sospesso nakleiłam ptaszki i odpowiednio powyginałam. Domki polakierowałam, klejem na gorąco przykleiłam ptaszki, a pastą strukturałną zrobiłam śnieg. Cudnie wyszło, a mój wnusio był zachwycony.
Z Mikołajem też zrobiłam:
Lubię robić rzeczy, które są inne niż kupowane w marketach. Takie, które mają duszę, a robione są nie tylko rękoma, ale i sercem. Bo jeśli robię coś dla kogoś to zawsze myślę, że to musi być wyjątkowe.
Teraz czas na gwiazdki, serduszka, bombki i...


Pozdrawiam czytających i odwiedzających!
Mam nadzieję, że nie zanudzam was swoimi opowieściami ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz